Het beste boek over het libido: Clean Eating, Dirty Sex

boek-over-libido

In dit artikel reiken we een suggestie aan wat volgens velen het beste boek over het libido is: Clean Eating, Dirty Sex. Maar om te beginnen delen we de beste voedingsmiddelen die kunnen helpen uw libido te verhogen, erectiestoornissen te verminderen en uw algehele gevoel van welzijn te vergroten. Stof tot nadenken: werken afrodiserende voedingsmiddelen echt? We onderzoeken de mythen en misvattingen rond voedselafrodisiaca en haken daarna verder in op het boek over het libido: Clean Eating, Dirty Sex.

Het is een oud gezegde: je bent wat je eet. Ervoor zorgen dat we allemaal een gezond, uitgebalanceerd dieet hebben, een actieve levensstijl leiden en voor onze geestelijke gezondheid zorgen, zijn allemaal essentieel voor het creëren van een gelukkiger, gezonder (seks)leven. Hoewel er tal van artikelen zijn die de voedingsmiddelen benadrukken die ‘je zin in seks kunnen doden’ en ‘je seksleven vernietigen’, moeten er toch voedingsmiddelen zijn die een positieve impact kunnen hebben … toch?

Bestel Clean Eating, Dirty Sex: hét boek over het libido over sensuele superfoods en afrodisiacumpraktijken voor ultieme seksuele gezondheid en verbinding voor €30,99 online bij bol.com

boek over het libido

Gelukkig hormoon voedsel swaps

Door onze hormonen in balans te houden, kan dit leiden tot een stabieler (en bevredigender) seksleven. Wanneer onze hormonen uit balans raken, kan dit een negatieve invloed hebben op onze stemming en zelfs seksueel verlangen onderdrukken.

Hormononevenwichtigheden kunnen ervoor zorgen dat we ons uitgeput, gestrest, angstig, depressief, prikkelbaar, vergeetachtig en ons niet kunnen concentreren. We kunnen spijsverteringsproblemen hebben, een slechte huid, haar en nagels, of frequente infecties.

Hormonen werken samen, dus als iemand uit balans raakt, kunnen anderen worden beïnvloed. Wanneer onze stresshormonen bijvoorbeeld op zijn, kan dit invloed hebben op onze schildklier, ons spijsverteringsstelsel, onze geslachtshormonen en de manier waarop we omgaan met suiker (insuline).

Naarmate we ouder worden, nemen onze hormonen van nature af, wat ons die ‘verouderings’-problemen kan geven, zoals vermoeidheid, gewichtstoename en geheugenverlies. Maar wat we eten en drinken, en hoe we ons leven leiden, heeft een directe invloed op onze hormoonhuishouding. Dus een paar veranderingen in je dieet en levensstijl kunnen je hormonen echt helpen ondersteunen, vooral als je ouder wordt.

Door een paar gezonde voedselwissels te maken, kun je je hormonen in balans brengen en de zaken weer op de rails krijgen. Avocado’s zitten boordevol vitamine E en kunnen onze productie van testosteron, oestrogeen en progesteron helpen verbeteren. Overstappen op biologisch voedsel kan helpen om het aantal pesticiden waaraan u wordt blootgesteld te verminderen, wat een negatief effect kan hebben op de gezondheid en het welzijn.

Voor mannen is ervoor zorgen dat je voldoende testosteron hebt niet alleen belangrijk voor je seksuele gezondheid, maar kan ook je botten, spieren en haar aantasten. Naarmate u ouder wordt, kunnen uw testosteronniveaus afnemen, waardoor het nog belangrijker wordt om ervoor te zorgen dat u een voedzaam en uitgebalanceerd dieet volgt.

Het eten van meer tonijn (rijk aan vitamine D), magere melk, bonen en eidooiers kan allemaal helpen de testosteronproductie te stimuleren en tegelijkertijd geweldige bronnen van eiwitten en vitamines te bieden.

Als je op elke leeftijd bang bent dat je een probleem hebt met een hormoonhuishouding, overleg dan met je huisarts om andere symptomen en oorzaken uit te sluiten.

Geef je libido een boost met de afrodisiaca van de natuur

Libido-verhogende voedingsmiddelen zijn door de geschiedenis heen een populair ingrediënt geweest. Hoewel er enige discussie is over de vraag of ze echt werken of niet, hebben veel voedingsmiddelen waarvan wordt beweerd dat ze natuurlijke afrodisiaca zijn, hun eigen voordelen.

Oesters – een van de meest bekende voedingsmiddelen om in de stemming te komen (hoewel de slijmerige textuur genoeg zou moeten zijn om iemand af te schrikken). Maar waarom is dat? Rijk aan zink, oesters en andere zinkrijke voedingsmiddelen, waaronder pijnboompitten, rood vlees, kreeft en verrijkte ontbijtgranen, zorgen voor een hoog mineraalgehalte dat ons lichaam nodig heeft voor vitale, dagelijkse functies. Behalve dat het ons uithoudingsvermogen helpt, reguleert zink de testosteronniveaus en helpt het de kwaliteit van het sperma te verhogen.

Basilicum – een goede bron van magnesium en ijzer, basilicum is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je aan sexy voedsel denkt, maar het kan een betere cardiovasculaire gezondheid bevorderen, de bloedstroom verbeteren en ons verlangen (en vermogen) vergroten om, ahem, uit te voeren.

Donkere chocolade – meer dan alleen een zoete traktatie, dankzij het gehalte aan fenylethylamine (PEA) of ‘liefdeschemicaliën’, kan donkere chocolade werken als een natuurlijk afrodisiacum, terwijl het cacaogehalte kan helpen uw bloed te laten pompen en de bloedstroom te vergroten.

Knoflook – stinkende adem terzijde, knoflook kan helpen de bloedstroom te verbeteren, de ijzeropname te verhogen en de gezondheid van de bloedsomloop te verbeteren. Zorg er wel voor dat je niet de enige bent die van dit overweldigende kruid kauwt – anders riskeer je dat je avond op een meer zure toon eindigt.

Lijnzaad en pompoenpitten – helpen de hormoonproductie op een hoog niveau te houden, dit soort zaden zit boordevol Omega 3-zuren die onze dopamine- en serotoninehormoonproductie kunnen verhogen. Gelukkiger, gezonder en verhoogd verlangen in het algemeen.

Zo zijn er op internet nog tal van voedingsmiddelen te vinden die positief bijdragen aan een gezond libido.

Twee recepten uit Clean Eating, Dirty Sex: hét boek over het libido over sensuele superfoods en afrodisiacumpraktijken voor ultieme seksuele gezondheid en verbinding voor €30,99 bij bol.com

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is knop-1.png

Uithoudingsvermogen-boosters

Als je op zoek bent naar een manier om je uithoudingsvermogen te verbeteren, zijn er tal van natuurlijke manieren om dingen langer warm te houden. Ervoor zorgen dat uw bloedsomloop goed is, kan niet alleen leiden tot een verbeterde seksuele respons voor mannen en vrouwen (en ook tot erectiele reacties), maar kan ook helpen uw uithoudingsvermogen te verbeteren.

Door ervoor te zorgen dat uw dieet volkoren granen, een breed scala aan groenten en fruit, noten, peulvruchten, zeevruchten en gezonde oliën (olijf- of zonnebloemolie) bevat, kunt u uw hart gezond en gelukkig houden.

Als je merkt dat je energie afneemt, kan het ook de moeite waard zijn om te inventariseren hoeveel stress je hebt en hoeveel slaap je krijgt. Slaap van slechte kwaliteit kan worden gekoppeld aan een laag energieniveau, waardoor uw algehele prestaties en concentratie afnemen.

Als je een depressie ervaart, kan dit ook in verband worden gebracht met vermoeidheid en weinig energie. Experimenteren met ontspanningstechnieken, actiever worden, mindfulness en meditatie proberen, of counseling onderzoeken, kunnen allemaal een positieve invloed hebben op uw algehele gevoel van welzijn.

Eet ijzerhoudend voedsel. Vrouwen hebben veel ijzer nodig. IJzer in je bloed vervoert zuurstof door je lichaam naar elke cel en orgaan, en als je er niet genoeg van hebt, zul je je erg moe voelen. IJzertekort is een relatief veel voorkomend probleem bij vrouwen in het VK, voornamelijk omdat vrouwen tijdens de menstruatie ijzerhoudend bloed verliezen. Probeer wat vitamine C (bijvoorbeeld uit sinaasappelsap) naast plantaardige bronnen te gebruiken, omdat dit de opname van het ijzer bevordert.

Zorg ervoor dat je vijf stuks groenten en fruit per dag eet. Vitaminen en mineralen zijn nodig voor elk proces dat in je lichaam plaatsvindt, inclusief het omzetten van voedsel in energie. Groenten en fruit zitten vol met deze micronutriënten. Ze bevatten ook veel vezels om de snelheid waarmee koolhydraten in je bloedbaan vrijkomen te stabiliseren en om de darmgezondheid te behouden, wat bij verwaarlozing kan leiden tot een lusteloos gevoel.

Drink je genoeg water? Het is water en niet vloeibaar. De meeste mensen realiseren zich niet dat ze een gebrek aan energie hebben, simpelweg omdat ze uitgedroogd zijn. Water heeft het lichaam nodig voor een aantal stofwisselingsreacties. U moet dus de hele dag door voldoende water drinken totdat uw urine lichtgeel is. Als je er nog niet bent, begin dan geleidelijk aan het verhogen van je inname van water en stop of verminder je consumptie van stimulerende middelen zoals koffie en thee.

Erectiestoornissen aanpakken

Het is geen onderwerp waar vaak over wordt gesproken, maar erectiestoornissen treffen meer mannen dan je misschien denkt. Meer dan een op de vijf (21%) van de mannelijke rokers is niet in staat om in de slaapkamer te presteren, terwijl volgens sommige statistieken het aantal zelfs zo hoog is als een op de twee mannen van in de dertig die erectiestoornissen ervaren.

Volgens deskundigen kunnen een aantal fysieke en psychologische factoren impotentie veroorzaken. Van zwaarlijvigheid tot hoog cholesterol, angst, stress en depressie tot alcoholgebruik, er kunnen een aantal factoren zijn die hieraan bijdragen.

Onderzoek suggereert dat het eten van voedsel dat rijk is aan flavonoïden het risico op erectiestoornissen kan helpen verminderen, waarbij voedingsmiddelen zoals bosbessen en citrusvruchten bijzonder veelbelovend zijn. Het verhogen van uw fruitinname kan uw risico met wel 14% helpen verminderen, terwijl het overschakelen naar een meer mediterraan dieet zowel erectiestoornissen kan helpen voorkomen als andere gebieden van uw seksleven kan stimuleren.

Als u meer wilt weten over hoe voedsel en voeding uw geslachtsdrift kunnen beïnvloeden, uw humeur kunnen beïnvloeden en uw algehele gevoel van welzijn kunnen verbeteren, kunnen we van harte het boek Clean Eating, Dirty Sex van Lisa Davis aanbevelen.

Een recept uit Clean Eating, Dirty Sex: hét boek over het libido over sensuele superfoods en afrodisiacumpraktijken voor ultieme seksuele gezondheid en verbinding voor €30,99 bij bol.com

Clean Eating, Dirty Sex: hét boek over het libido

Lisa Davis schreef hét boek over het libido: Clean Eating, Dirty Sex: jouw ultieme gids voor een pittiger liefdesleven! Het advies dat op elke pagina van dit boek wordt gegeven, is bedoeld om u te helpen uw gezondheid te verbeteren: fysiek, emotioneel en seksueel.

Gevuld met humoristische en oprechte verhalen en wetenschappelijk onderbouwd advies van meer dan vijftig gezondheidsexperts, is dit een praktisch kookboek, gezondheidsgids en memoires ontworpen om lezers in staat te stellen blijvende veranderingen in levensstijl aan te brengen in de keuken en de slaapkamer.

Lisa deelt persoonlijke reflecties van haar eigen reis van ongezond naar schoon eten en haar worstelingen op het pad naar een gezonde relatie met seks en zichzelf. Van het delen van vernederende levenservaringen tot het bespreken hoe u gezonde gewoonten kunt behouden, u zult merken dat u het ene moment grinnikt en het volgende vol mededogen knikt. Het boek zal:

  • ezers leren hun voorraadkast te vullen met gezond, sensueel voedsel.
  • de verslavende aard van een ongezond, standaard dieet in kaart brengen.
  • advies geven over fitnessactiviteiten die uw seksuele gezondheid versterken.trips geven om de intimiteit te verdiepen.
  • meer dan vijftig heerlijke en gezonde recepten geven.

Het boek volgt het pad van ongezonde eetgewoonten naar een dieet dat alle aspecten van je leven zal verbeteren – van seksuele blokkades tot meer verbinding en seksuele bevrediging. In de kern gaat dit boek over het inspireren van een gezonde verandering van levensstijl en bevat het tips en hulpmiddelen om je vastberadenheid te versterken om blijvende verandering aan te brengen. Of je dit boek voor het libido nu leest als een gids voor gezonde seks of het als kookboek gebruikt, Clean Eating, Dirty Sex zit boordevol extra’s en het zal je het beste van de geneugten van het leven brengen – in en uit de keuken en slaapkamer.

“Met een mooie mix van humor en praktische informatie helpt Lisa je de kracht van eten en bewegen te benutten voor een betere seksuele gezondheid en plezier.” –Tess Masters, auteur van The Blender Girl Series

Over de auteur

Lisa Davis heeft bijna twee decennia uitzendervaring en is een voormalige seksuele voorlichter. Met een Master’s Degree in Public Health is ze bedenker, gastheer en producer van de gesyndiceerde It’s Your Health-radio die op NPR te horen is, evenals gastheer/producer van Talk Healthy Today en Talk Fitness Today door AIM Media (van Clean Eating, Vegetarian Times , en Better Nutrition-tijdschriften). Ze is presentator/producer van Naturally Savvy Radio die online te horen is op RadioMD, iHeart Radio Talk, TuneIn, Stitcher, iTunes, UberRadio en TalkStreamLive. Ze woont in de omgeving van Boston met haar man, dochter en drie gekke honden.

U leest: Het beste boek over het libido: Clean Eating, Dirty Sex

Ook populair: Colleen Hoover boeken tip en review: Ugly Love

Dit vind je misschien ook leuk: