Hoe kun je gemakkelijk buikvet verbranden? Volg deze 8 stappen

buikvet-verbranden

Het onderhouden van een slanke buik doet meer dan je er geweldig uit laten zien – het kan je helpen langer te leven. Grotere taillelijnen zijn gekoppeld aan een hoger risico op hartaandoeningen, diabetes en zelfs kanker. Afvallen, vooral buikvet verbranden, verbetert ook de werking van de bloedvaten en verbetert ook de slaapkwaliteit.

Het is onmogelijk om specifiek buikvet aan te pakken als je een dieet volgt. Maar in het algemeen zal afvallen je taille helpen verkleinen; wat nog belangrijker is, het zal helpen de gevaarlijke laag visceraal vet te verminderen, een soort vet in de buikholte dat je niet kunt zien, maar dat de gezondheidsrisico’s verhoogt.

Buikvet verbranden in 8 stappen

Hier leest u hoe u uw buikomtrek kunt verkleinen waar het er het meest toe doet.

1. Probeer koolhydraten te verminderen in plaats van vetten.

Toen onderzoekers de effecten op het hart vergeleken van afvallen door middel van een koolhydraatarm dieet met een vetarm dieet gedurende zes maanden – elk met dezelfde hoeveelheid calorieën – verloren degenen met een koolhydraatarm dieet gemiddeld 10 pond meer dan die met een vetarm dieet – 28,9 pond versus 18,7 pond. Een bijkomend voordeel van het koolhydraatarme dieet is dat het een hogere kwaliteit van het gewichtsverlies veroorzaakte. Bij gewichtsverlies wordt vet verminderd, maar er is ook vaak verlies van mager weefsel (spierweefsel), wat niet wenselijk is. Bij beide diëten was er een verlies van ongeveer 2 tot 3 pond goed mager weefsel samen met het vet, wat betekent dat het vetverliespercentage veel hoger was bij het koolhydraatarme dieet.

2. Denk aan een eetplan, niet aan een dieet.

Uiteindelijk moet je een gezond eetplan kiezen waar je je aan kunt houden. Het voordeel van een koolhydraatarme benadering is dat het simpelweg gaat om het leren van betere voedselkeuzes – het tellen van calorieën is niet nodig. Over het algemeen verschuift een koolhydraatarme manier van eten je inname van probleemvoedsel – voedingsmiddelen met veel koolhydraten en suiker en zonder veel vezels, zoals brood, bagels en frisdrank – en naar vezelrijke of eiwitrijke keuzes, zoals groenten, bonen en gezond vlees.

3. Blijven bewegen.

Lichaamsbeweging helpt bij buikvet verbranden. Een van de grootste voordelen van lichaamsbeweging is dat je veel waar voor je geld krijgt op de lichaamssamenstelling. Oefeningen lijken met name buikvet te verminderen omdat het de circulerende insulinespiegels vermindert – wat anders het lichaam zou signaleren om vet vast te houden – en ervoor zorgt dat de lever vetzuren opgebruikt, vooral die nabijgelegen viscerale vetafzettingen.

De hoeveelheid beweging die je nodig hebt om af te vallen, hangt af van je doelen. Voor de meeste mensen betekent dit bijna elke dag 30 tot 60 minuten matige tot krachtige lichaamsbeweging.

4. Gewichten heffen.

Zelfs matige krachttraining toevoegen aan aerobe oefeningen helpt bij het opbouwen van droge spiermassa, waardoor je de hele dag meer calorieën verbrandt, zowel in rust als tijdens het sporten.

5. Word een etiketlezer.
Vergelijk en contrasteer merken. Sommige yoghurts beweren bijvoorbeeld dat ze weinig vet bevatten, maar ze bevatten meer koolhydraten en toegevoegde suikers dan andere. Voedingsmiddelen zoals jus, mayonaise, sauzen en saladedressings bevatten vaak veel vet en veel calorieën.

6. Blijf weg van bewerkte voedingsmiddelen.

De ingrediënten in verpakte goederen en snacks bevatten vaak veel transvetten, toegevoegde suikers en toegevoegd zout of natrium – drie dingen die het moeilijk maken om af te vallen.

7. Concentreer u meer op de manier waarop uw kleding past dan op het lezen van een schaal.
Naarmate u spiermassa toevoegt en vet verliest, verandert de waarde op uw weegschaal misschien niet veel, maar uw broek zal losser zitten. Dat is een beter teken van vooruitgang. Rondom gemeten, moet uw taille minder dan 90 cm zijn als u een vrouw bent of minder dan 102 cm als u een man bent om hart- en diabetesrisico’s te verminderen.

8. Hang rond met op gezondheid gerichte vrienden.

Onderzoek toont aan dat je meer geneigd bent om beter te eten en meer te bewegen als je vrienden en familie hetzelfde doen.

Definities

  • Insuline (in-suh-lin): een hormoon dat door de cellen in uw alvleesklier wordt aangemaakt. Insuline helpt uw ​​lichaam de glucose (suiker) uit uw maaltijden op te slaan. Als u diabetes heeft en uw alvleesklier niet in staat is genoeg van dit hormoon aan te maken, kunt u medicijnen voorgeschreven krijgen om uw lever te helpen meer aan te maken of uw spieren gevoeliger te maken voor de beschikbare insuline. Als deze medicijnen niet voldoende zijn, kunt u insuline-injecties krijgen voorgeschreven.
  • Bloedvaten (veh-suls): Het systeem van flexibele buizen – slagaders, haarvaten en aders – dat bloed door het lichaam transporteert. Zuurstof en voedingsstoffen worden door slagaders afgeleverd aan kleine, dunwandige haarvaten die ze naar cellen voeren en afvalmateriaal opnemen, inclusief koolstofdioxide. Haarvaten geven het afval door aan aderen, die het bloed terugvoeren naar het hart en de longen, waar koolstofdioxide door je adem wordt uitgeademd terwijl je uitademt.
  • Slagaders (zijn-te-rease): de bloedvaten die zuurstofrijk bloed van uw hart wegvoeren voor levering aan elk deel van uw lichaam. Slagaders zien eruit als dunne buizen of slangen. De wanden zijn gemaakt van een taaie buitenlaag, een middelste spierlaag en een gladde binnenwand die ervoor zorgt dat het bloed gemakkelijk kan stromen. De spierlaag zet uit en trekt samen om het bloed te helpen bewegen.

Afvallen leidt tot hartgezondheid

Een dieet met weinig vet en koolhydraten kan de slagaderfunctie verbeteren, volgens een onderzoek uit 2012 van Johns Hopkins-onderzoekers. Na zes maanden waren degenen die het koolhydraatarme dieet volgden meer gewicht verloren, en in een sneller tempo. Maar in beide groepen, toen het gewicht werd verloren – en vooral toen het buikvet kromp – konden de slagaders beter uitzetten, waardoor het bloed vrijer kon reizen. Uit het onderzoek blijkt dat je niet al het voedingsvet hoeft te schrappen om buikvet te verminderen. Voor de gezondheid van het hart lijkt gewoon afvallen en sporten de sleutel te zijn.

U leest: Hoe kun je gemakkelijk buikvet verbranden? Volg deze 8 stappen

Ook populair: Top 10 beste afslankshake van 2022 om gezond af te vallen

Dit vind je misschien ook leuk: