Ik at elke dag een avocado en dit ontdekte ik van deze superfood

elke dag een avocado

Als het op eten aankomt, ben ik super in mijn gewoontes. Elke ochtend duik ik in een grote kom havermout, elke middag graas ik op noten en een appel, en elke avond na het eten heb ik yoghurt en fruit als toetje. Hoewel ik denk dat de meeste voedingsdeskundigen geen probleem zouden hebben met mijn keuzes, raak ik toch een beetje verveeld met mezelf. Toch is het moeilijk om veel ander voedsel te vinden dat het beest voedt en nog steeds gezond is. Dat veranderde allemaal toen ik op de lokale boerenmarkt een stapel heerlijke avocado’s van het seizoen zag en een briljant idee in me opkwam: een deel van mijn eten verwisselen voor elke dag een avocado. Ik kon niet wachten om deze geheel nieuwe gezonde ik te testen!

Low carb en zonder suikers, avocado’s zijn een voedzaam, veelzijdig ingrediënt dat romigheid toevoegt aan elk gerecht. Avocado’s zijn alledaagse superfoods met een verscheidenheid aan vitamines, mineralen en antioxidanten. Slechts één portie bevat drie gram vezels – 12 procent van je dagelijkse minimum – samen met 10 procent van je foliumzuurbehoeften, 15 procent vitamine K, 15 procent vitamine B5 en zelfs een vleugje eiwit (één gram) en vitamine C ( 4 procent). Bovendien bevatten avocado’s natuurlijke stoffen die bekend staan ​​als plantensterolen, waarvan Pine zegt dat ze het cholesterol kunnen verlagen.

Dit is hoe ik de week ben doorgekomen, en een paar van de interessantere dingen die ik ontdekte nadat ik elke dag een hele avocado had gegeten.

De 3-in-1 avocado snijder is handig om de avocado mee open te snijden, pit te verwijderen en in repen uit te snijden. Met het vershoudbakje houdt u uw avocado lang goed.

elke dag een avocado

Guacamole is ALLES

Ik heb een nieuwe feesttruc! Mijn man en ik hadden op de eerste dag vrienden bij ons thuis en ik maakte verse guacamole. Om ervoor te zorgen dat ik mijn volledige avocado voor vandaag kreeg, serveerde ik mezelf een enorme scheut guac voordat ik mezelf toestond iets anders aan te raken. Toen ik klaar was, zat ik zo vol dat ik serieus werd uitgeschakeld door de kaasplank, de mini-hotdogs, de mini-burgers, het stokbrood en de quiche die we serveerden. Dat gebeurt nooit. Zelfs in combinatie met friet was mijn guacamole veel gezonder dan alle andere opties, waardoor het de perfecte manier is om gedachteloos snacken tijdens het drinken te vermijden. (Dat is tot ongeveer 2 uur ‘s nachts en ??? glazen wijn, toen ik de munchies kreeg en de rest van de chips en kaas en stokbrood at. Maar hey, ik heb het gehaald tot dan. Succes!)

Het enige grote nadeel: elke dag een volle  avocado integreren  is lastig. Een enkele portie is bedoeld als een derde van een avocado; een vol medium fruit heeft 240 calorieën en 24 gram vet (hoewel 15 gram enkelvoudig onverzadigd is, het hart-gezondste type, dat is nog steeds veel!). Dat betekende dat ik echt creatief moest zijn en ruimte moest maken om aan mijn dagelijkse quotum te voldoen. Afgezien van de klassieke avocadotoast (en die heb ik zeker gegeten), zijn hier nog een paar andere avocado-recepten waar ik de hele week van heb genoten: gazpacho met avocado en koriander, avocado ‘s met tonijn, avocado “nice” cream,  gegrilde avocado’s gevuld met zwarte bonen en quinoasalade en gebakken avocadofriet.

De dag na ons feest, toen ik mezelf amper uit bed pelde voor een Netflix-marathon, was ik super blij dat ik wat guacamole in de koelkast had gezet. Voor het avondeten heb ik zelfgemaakte kalkoenburgers gegarneerd met een paar dikke lepels guacamole. ZO goed en vullend, plus een veel gezondere kateroplossing om te combineren met hamburgers dan kaas of de partij friet die achter in mijn vriezer zit. Winnen!

Avocado wacht op niemand

Oké, het spreekt vanzelf…maar avocado’s zijn niet goed te bewaren. Slechts twee dagen na mijn uitdaging sneed ik in de enige vrucht die ik nog had – die ik slechts twee dagen eerder had gekocht – om te ontdekken dat, hoewel het niet overdreven rijp aanvoelde, het halfbruin was. Onnodig te zeggen dat dit niet de laatste keer was dat ik in een week een avocado (en twee dollar) door de afvoer moest gooien. (Ook, waarom zijn zelfs de niet-bruine soms vezelig?! Ick.)

Ik heb een manier gevonden om vóór de middag groente te eten

Drie dagen later besloot ik het roer om te gooien door avocado aan mijn ontbijt toe te voegen. Ik kauw liever op mijn eten dan dat ik het drink, dus smoothies zijn niet mijn ding. Maar ik weet dat het een makkelijke manier is om een ​​gezonde dosis groente binnen te krijgen, dus heb ik mijn eigen recept verzonnen met een hele avocado, melk, yoghurt en een vleugje honing. Daarna voegde ik meer groen spul toe: spinazie en matchapoeder. En het smaakte naar… salade. Dus ik schepte er een theelepel amandelboter in en probeerde het opnieuw: nog steeds bitter en niet zo lekker als mijn gebruikelijke havermout, maar toch, ‘s ochtends heel veel groen. Mijn maaltijd liet me tevreden en licht achter – en ik haalde de lunch zonder zelfs maar aan snacken te denken. Smoothies zijn nog steeds niets voor mij, maar het toevoegen van avocado maakte het meer vullend, dus ik weet zeker dat het een goede optie is voor iemand die er is.

Het kookboek The Avocado Show is geschreven door Ron Simpson. Hij opende met een vriend in Amsterdam het eerste avocadorestaurant en werd gelijk wereldberoemd! In dit kookboek laten zij hun mooiste en lekkerste culinaire creaties van dit superfruit zien!

elke dag een avocado

Ik schudde mijn snackroutine op

Elke dag rond 16.00 uur snack ik op een handvol noten en een appel. Maar op een middag probeerde ik wat watermeloen en een halve avocado, en bestrooide ik het met een snufje Tajin-kruiden die mijn vrienden me uit mijn geboorteland Tucson brachten. (Als je niet weet wat Tajin is, koop er dan een, het is verslavend lekker!) Mijn avocado-creatie was super vullend en bevredigend – hier is een routine waarvan ik denk dat ik me eraan zal houden als mijn week voorbij is. Andere ideeën die ik voor later heb bewaard: avocado-hummus en avocado’s met kikkererwten en kerriepoeder.

Ik hou niet van “gezonde” desserts

Op dag vier besloot ik avocado’s als toetje te nemen en vond een recept voor paleo-chocolade-avocadopudding gemaakt met slechts één avocado, ongezoet cacaopoeder, honing en kokosmelk. Gezond, toch? Mwah. Het recept was twee gedeelten, 239 calorieën en 12 gram suiker  per . Toegegeven, het had ook acht gram vezels en bijna een vijfde van mijn dagelijkse kalium per portie, maar zelfs één portie was praktisch net zoveel calorieën als een bolletje koekjesdeegijs – plus ik zou twee porties moeten eten (bijna 500 calorieën !!) om mijn hele avocado voor vandaag te krijgen! Om mijn quotum te halen, had ik mijn ene portie pudding als toetje – en sneed de helft van een avocado op een salade. Saai maar efficiënt.

En hoewel de textuur dik en romig was als cakebeslag, was het veel te groen naar mijn smaak. En ik eindigde in amper vijf happen. Ik blijf bij de yoghurt en het fruit dat ik gewoonlijk eet na het avondeten, dat is lekkerder en bevat minder calorieën in meer lepels. Als ik calorieën wil uitgeven, neem ik gewoon Ben en Jerry’s.

Ik ben nog steeds een gewoontedier

Tegen het einde van mijn avocadoweek moet ik toegeven dat ik blij was dat ik klaar was. Ik ben geen planner en ik realiseerde me dat er een reden is waarom ik mijn routines leuk vind: uitvinden hoe je een vrucht met 240 calorieën in elke dag kunt passen, kostte me veel werk! Toch was ik blij dat ik een paar nieuwe manieren had ontdekt om mijn maaltijden af ​​te wisselen en toch een vol gevoel te hebben zonder chips te eten. (Ook, zag mijn huid er helderder uit… of gewoon wishful thinking?) Al met al een waardevol experiment.

U leest: Ik at elke dag een avocado en dit ontdekte ik van deze superfood

Ook populair: Welke keelsnoepjes zijn het beste en stoppen hoest het snelst?

Dit vind je misschien ook leuk: