Top 5 beste fitness handschoenen met polsondersteuning van 2022

Fitness handschoenen met polsondersteuning

Er zijn verschillende stijlen fitness handschoenen beschikbaar, maar een van die stijlen die steeds populairder wordt, zijn die met een of andere vorm van polssteun. Met fitness handschoenen met polsondersteuning profiteert u van zowel de hefhandschoen (verbeterde grip en eeltbescherming) als de polsstabiliteit.

De waarheid is dat de polsondersteuning van dit soort handschoenen niet zo goed zal zijn als wanneer je een speciaal paar polswikkels zou hebben. Dit zou het geval zijn als je een competitieve powerlifter of Crossfitter bent en zware halterbewegingen uitvoert. Als je echter een recreatieve sportschoolliefhebber bent (geen competitieve atleet), en je bent gewoon op zoek naar een iets verbeterde polsstabiliteit, maar wil je vooral het voordeel van een tilhandschoen, dan is dit type handschoen een geweldige optie .

Dus wat zijn de beste fitness handschoenen met polsondersteuning? Na het testen van 5 paar, is de Harbinger Pro Wrist Wrap Lifting Gloves mijn beste keuze voor de beste algehele tilhandschoen met polssteun. In tegenstelling tot veel andere handschoenen op de markt, is deze extreem duurzaam en bestand tegen rafelen na verloop van tijd met versterkte en verstelbare polssteun.

Top 5 fitness handschoenen met polsondersteuning

Hier geef ik je 5 geweldige opties voor fitness handschoenen met polsondersteuning, maar ik laat je ook zien op welke aspecten je moet letten bij het kiezen van een geschikte kandidaat.

1. Beste algemene fitness handschoenen met polsondersteuning:

Harbinger Pro Wris Wrap Fitnesshandschoenen

fitness handschoenen met polsondersteuning

De Harbinger Pro is mijn topaanbeveling voor fitness handschoenen met polsondersteuning. Het is gemaakt van duurzaam leer en ademend mesh waardoor het zeer ondersteunend is en intensief gebruik overleeft zonder te rafelen of schuren, dus het is een goede prijs, ondanks dat het een beetje duur is in vergelijking met andere.

De wikkels zijn behoorlijk ondersteunend met een ontwerp met een halve vinger om de maximale tactiele sensatie tijdens het tillen mogelijk te maken. Ik raad nooit hefhandschoenen met volledige vingers aan, tenzij je traint in een onverwarmde garage-gym en een hefhandschoen nodig hebt voor koud weer.

Het ontwerp van de Harbinger Pro-handschoen ziet er echt professioneel uit en is verkrijgbaar in verschillende maten voor iedereen, of dat nu iemand is met grote of kleine handen.

Pluspunten:

  • Extreem duurzaam
  • Zeer ondersteunende pols
  • Voorzien van 90 dagen garantie

Minpunten:

  • Een beetje prijzig, maar het is ontworpen om lang mee te gaan (dus je krijgt waar je voor betaalt)

2. Geweldige combinatie van grip en polssteun:

Mava Sports Cross Trainingshandschoenen

fitness handschoenen met polsondersteuning
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is knop-1.png

Deze uniek ogende handschoen van Mava Sports is een geweldige balans tussen polsondersteuning en krachtige grip.

Het ontwerp scheidt de polsomslag van de handschoen zelf, waardoor je deze iets hoger of lager kunt aanpassen aan je comfort. Ik zou deze handschoen nemen als je op zoek bent naar meer polsondersteuning dan de voordelen die je anders zou krijgen van een tilhandschoen, zoals eeltbescherming.

Ook ziet de handschoen er misschien een beetje vreemd uit, maar hij doet echt goed werk bij het vergroten van je grip vanwege het materiaal op de handpalm. Ik heb de handschoen niet lang genoeg getest om te weten of het materiaal op de handschoen lang meegaat, maar na een paar keer gebruiken lijken er geen problemen te zijn.

De combinatie van neopreen met leer en siliconen maakt het geweldig voor krachtige grips terwijl het ademend blijft, dus het is een solide optie voor zweterige handheffers.

Pluspunten:

  • Zeer verstelbare polsband
  • Verbetert je grip
  • Zeer ademend

Minpunten:

  • Sommigen houden misschien niet van het ontwerp

3. Beste budgetoptie met polssteun:

Simari Trainingshandschoenen

fitness handschoenen met polsondersteuning
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is knop-1.png

Simari is een van de meest populaire budgetvriendelijke trainingshandschoenen voor een aanzienlijk lage prijs.

Het heeft een perfecte polssteun met grote dekking om de polsen te stabiliseren. Ik zou echter alleen aanraden om deze alleen te gebruiken als je nonchalant gewichten optilt en gewoon een beetje extra ondersteuning aan je pols nodig hebt. Dit is een geweldige tilhandschoen, overtreft mijn verwachtingen, maar ik geef het een ‘pass’ op de polssteun.

Het is gemaakt van microvezel, dat snel zal verslechteren en uit elkaar zal vallen als je veel bewegingen van de halter maakt, dus daar moet je rekening mee houden.

Zoals ik al zei, een geweldige budgetoptie, maar niet mijn eerste keuze.

Kanttekening: hijshandschoenen zijn sowieso niet zo duur, dus ik zou een paar extra dollars verdienen en iets kopen dat lang meegaat, plus wat meer polssteun. Maar sommige mensen houden van een koopje, dus ik dacht dat ik deze handschoen toch zou testen en je mijn mening zou geven.

Pluspunten:

  • Goed genoeg polssteun
  • Ademend ontwerp met halve vinger blootstelling
  • Verkrijgbaar in verschillende kleuren en maten

Minpunten:

  • Dunne materialen

4. Meest ademend met polssteun:

Fit Active Weightlifting Gloves

fitness handschoenen met polsondersteuning
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is knop-1.png

Als je traint in relatief warme omgevingen of als je last hebt van overmatig zweten, heb je waarschijnlijk een zeer goed ademende handschoen nodig.

Deze Fit Active-handschoen is een geweldige optie omdat hij redelijk betaalbaar is en een mesh-constructie heeft die luchtcirculatie mogelijk maakt en zweet voorkomt.

Het heeft ingebouwde polsbandages. Ze bieden echter minimale ondersteuning omdat ze relatief klein zijn. Deze handschoen wordt ook geleverd met een maat xx-small, wat uitstekend is voor lifters met zeer kleine handen.

Pluspunten:

  • Zeer ademend
  • Betaalbare prijs
  • Uitstekend geschikt voor lifters met kleine handen

Minpunten:

  • Minimale polssteun

5. Beste tilhandschoen over de hele lengte met polssteun:

Ihaun Lifting Glove

fitness handschoenen met polsondersteuning
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is knop-1.png

Last but not least, als je een goede hefhandschoen van volledige lengte nodig hebt met betrouwbare polssteun, zou je de Ihaun-handschoen kunnen overwegen.

De handschoen wordt geleverd met een ontwerp met volledige cijfers en een gripvaste ondersteuning die uw pols gestabiliseerd houdt tijdens het tillen.

Met dit ontwerp kunt u tillen in een relatief koude omgeving (als u een garagegym heeft). Het is ook geweldig voor mensen met een extra gevoelige huid die eelt zouden krijgen.

Dit is natuurlijk geen gewone optie die iedereen zou moeten overwegen, want met de lange handschoen verlies je een deel van de tactiele sensaties van de halter.

Pluspunten:

  • Ideaal voor extreem koud weer
  • Biedt maximale bescherming tegen eelt en blaren overal op de hand
  • Geschikt voor mannen en vrouwen

Minpunten:

  • Mist tactiele sensatie

Waarom handschoenen met polsondersteuning kopen: 6 voordelen

In het volgende gedeelte zal ik enkele voordelen en redenen laten zien waarom veel tillifters kiezen voor fitness handschoenen met polsondersteuning:

1. Ze beschermen je handen tegen eelt en blaren

Of je nu al geruime tijd aan het tillen bent of in de buurt bent geweest van lifters die met hun blote handen tillen, je kent waarschijnlijk de blaren en eelt die de halters op de handen achterlieten.

Eelt zijn die kleine ruwe plekken die verschijnen als gevolg van overmatige wrijving tijdens het tillen. De wrijving komt natuurlijk van herhaald contact met de halters terwijl de halter tegen je handpalmen wrijft.

Hoewel deze blaren geen ernstig medisch probleem zijn, kunnen ze wel problemen krijgen. Voortdurend tegen hen wrijven is bijvoorbeeld behoorlijk pijnlijk en kan ze openscheuren.

Behalve dat ze behoorlijk afleidend zijn tijdens het sporten, kunnen sommige van deze clausules zich ontwikkelen tot blaren die medische aandacht vereisen. Dit kan eindigen met een medisch advies om de bar een paar weken te ontslaan.

Zelfs als het eelt zich niet ontwikkelt tot pijnlijke blaren, hebben ze nog steeds een ruw en krassend uiterlijk waardoor lifters urenlang voor ze moeten zorgen. Daarom gebruiken veel vrouwen ook tilhandschoenen.

Een handschoen biedt die beschermingslaag die nodig is om het ontstaan ​​van eelt en blaren te voorkomen.

Het niveau van bescherming tegen dit eelt hangt natuurlijk af van hoe zwaar u tilt. Maar zelfs als je heel zwaar tilt, zou een handschoen de huidbeschadiging nog steeds sterk beperken.

Naast bescherming wordt bij lifters met milde eeltvorming meestal aangeraden om handschoenen te dragen tijdens het tillen, zodat ze goed kunnen genezen zonder de training te hinderen.

2. Ze verbeteren uw polssteun tot op zekere hoogte

Gewichtheffen in het algemeen legt een enorme druk op de polspezen, waardoor het een van de meest voorkomende oorzaken van polsblessures is.

Dit gebeurt voornamelijk omdat je pols misschien niet zo krachtig is als je armen. Het ultrazware gewicht kan ertoe leiden dat u per ongeluk de pols buiten het natuurlijke bewegingsbereik beweegt, waardoor verstuikingen ontstaan.

Dit is in feite de reden waarom polsbandages en -banden extreem veel voorkomen bij serieuze lifters, omdat hun belangrijkste functie is om de polsondersteuning te bieden die nodig is voor het werk. Sommige handschoenen bieden echter ook polssteun.

Ik moet hier echt de nadruk leggen op het punt “bepaalde omvang”. Hoewel de meeste handschoenen waarschijnlijk eelt zullen voorkomen, bieden niet veel van hen enige vorm van polsondersteuning tijdens het tillen.

Dit is de belangrijkste reden waarom ik deze gids heb samengesteld en bepaalde opties op de markt heb aanbevolen die wel een niveau van polsondersteuning en blessurepreventie bieden.

Dat gezegd hebbende, als u voornamelijk op zoek bent naar tilhandschoenen voor polsondersteuning, zijn polswikkelingen voordeliger voor u. Maar hierover meer in de volgende sectie.

3. Het vermindert uitglijden en ongevallen door zweterige handen

Hyperhidrose is de medische term die overmatig zweten in handpalmen en voetzolen beschrijft. Sommige mensen met zwaar bezwete handpalmen vinden het optillen van halters een grote uitdaging vanwege het gebrek aan grip.

Zelfs als het je lukt om de halter op te tillen, is de kans groot dat de halter uiteindelijk valt. Dit kan niet alleen de vertegenwoordiger in de steek laten, maar ook ongelukken veroorzaken met ernstig letsel tot gevolg.

Gelukkig hebben sommige fabrikanten van tilaccessoires speciale tilhandschoenen en riemen ontworpen die zijn gemaakt van specifieke antislipmaterialen met een hoge tractie en grip.

Voor sommige mensen met zeer zweterige handpalmen kan het dragen van deze handschoenen de enige oplossing zijn om zwaar te tillen zonder zich zorgen te hoeven maken over hun gripproblemen.

4. Ze kunnen een alternatief zijn voor krijt

Dit is een vervolg op het vorige punt. Veel fitnessdeelnemers en powerlifters gebruiken krijt om het zweet op te vangen en hun grip te vergroten.

Er zijn echter verschillende problemen met krijt die het dragen van handschoenen een veel gemakkelijkere en schonere optie maken.

Krijt is bijvoorbeeld een extreem rommelig poeder dat de neiging heeft om een ​​tijdje in de lucht te blijven hangen. Dit kan een probleem zijn voor sommige mensen met allergieën of gevoelige longen.

Bovendien raden sommige sportscholen het gebruik van krijt af of verbieden het zelfs, omdat het ook moeilijk schoon te maken is.

Krijt kan ook een rommelig probleem zijn als u thuis of in uw garage aan het sporten bent. Om alle voorgaande redenen zijn handschoenen een snelle en schone oplossing voor al deze problemen.

5. Ze kunnen je een laag warmte geven

Sport je in de garage en heb je geen verwarming geïnstalleerd. Het metalen deel van de halter kan extreem koud worden en bijna onmogelijk vast te pakken zonder extreme isolatie.

Zelfs als je door de kou heen gaat, zal de terugkeer van warm bloed in je aderen na het tillen gepaard gaan met ondraaglijke pijn, die bij bergbeklimmers bekend staat als “schreeuwende barfies”.

In sommige extreem koude staten en provincies kan zelfs trainen in de sportschool door deze kou behoorlijk uitdagend zijn en een algeheel onaangename ervaring.

Dikkere handschoenen met volledige vingerbedekking kunnen een goede oplossing zijn die je helpt comfortabeler te blijven tijdens het tillen en je te concentreren op je techniek zonder je zorgen te maken over het koude weer.

6. Ze kunnen als kussen worden gebruikt om handpijn na de training te verminderen

Niet iedereen heeft last van dit probleem. Echter, de weinigen die weten hoe pijnlijk het kan zijn. Pijn in de hand na de training kan om verschillende redenen ontstaan.

Het kan in verband worden gebracht met genetische problemen in de handpezen of zelfs chronische ontstekingen in de zenuwen. Bovendien zullen ook mensen die overmatige druk uitoefenen op een bepaald punt deze pijn ervaren.

Door het gebruik van tilhandschoenen met extra polsondersteuning, wordt het gewicht van de halter gelijkmatiger over de handen verdeeld, wat kan helpen bij het verminderen van deze chronische pijn.

Wie zou hefhandschoenen met polssteunen moeten krijgen en wie niet?
wie zou tilhandschoenen met polssteunen moeten krijgen?

Er is een enorm debat binnen de tilgemeenschap over de vraag of tilhandschoenen, ongeacht hun type, ontwerp of functie, zo’n waardige investering zijn.

Sommige mensen tillen bijna nooit zonder, terwijl anderen denken dat ze hun prestaties enorm belemmeren.

Natuurlijk hebben sommige van deze mensen misschien meer handschoenen met polssteunen nodig dan anderen. Maar uiteindelijk is het redelijke antwoord op die vraag dat het afhangt van de individuele behoeften.

Zoals eerder vermeld, zijn de belangrijkste functies van hefhandschoenen bijvoorbeeld bescherming, grijpkracht en isolatie in hefomgevingen bij koud weer.

Dit betekent dat als je voor een tilhandschoen gaat alleen omdat deze polssteun heeft, je in plaats daarvan beter af bent met een polsomslag die op dit aspect beter presteert.

Zelfs als je een zeer ondersteunende polsbandage zoals de Inzer True Grippers draagt, kun je nog steeds een handpalmbedekkende handschoen dragen zonder polssteun om het beste van twee werelden te krijgen.

Als u competitief tilt, moet u er ook rekening mee houden dat gewichtheffers bij de meeste wedstrijden geen handschoenen mogen dragen. Je kunt ze dus alleen tijdens trainingen gebruiken.

Bovendien beweren sommige lifters een zekere tolerantie voor eelt te ontwikkelen, waarbij deze ruwe plekken volledig worden gladgestreken en afgevlakt en zich niet zullen ontwikkelen tot verdere complicaties.

Hierdoor kunnen ze op natuurlijke wijze tillen zonder handschoenen. Ze stellen dat het dragen van handschoenen in dat geval hun trainingsroutine minder flexibel zou maken.

Als je de handschoenen nodig hebt voor een van de voorgaande voordelen, vooral de belangrijkste beschermende, dan ben je klaar om te gaan.

Aan de andere kant zijn er sommige mensen die misschien niet zoveel baat hebben bij de handschoenen, zoals:

  • Lifters die op zoek zijn naar het maximale niveau van polsondersteuning: ze zijn beter af met een polsbandage die betere ondersteuning biedt.
  • Degenen die verwachten ze competitief te gebruiken: ze kunnen er een vorm van afhankelijkheid van ontwikkelen, maar ze zijn niet toegestaan ​​in de meeste competities.
  • Iedereen die geen last heeft van eelt of huidreacties van krijt: Krijt mag competitief en doet er goed aan om je tactiele sensatie intact te houden.
  • Lifter die traint in een toch al comfortabele omgeving: Als je traint in een huis, sportschool of garage met verwarming, heb je de handschoenen niet nodig voor warmte, vooral als je niet te zwaar tilt, wat eelt kan veroorzaken.
  • Lifters die te maken hebben met zeer dikke staven: Halters zijn er in verschillende diktes en soorten. Sommige zijn opmerkelijk dikker, waardoor ze moeilijk vast te pakken zijn. Voor lifters die dergelijke halters gebruiken of zeer kleine handen hebben, voegt het dragen van een handschoen gewoon een extra laag dikte toe die het extreem moeilijk maakt om de bar vast te pakken.

Belangrijkste kenmerken bij het kopen van fitness handschoenen met polsondersteuning

Om het meeste uit uw fitness handschoenen met polsondersteuning te halen, moet u een aantal functies in gedachten houden. Laten we ze eens bekijken.

Materialen

Handschoenen bestaan ​​in verschillende materialen, voornamelijk neopreen, leer en microvezel. Hoewel het materiaal geen directe invloed heeft op de ondersteuning, hebben ze direct effect op bescherming, grip en duurzaamheid, dus je moet ze zorgvuldig kiezen. Dit is wat u moet weten:

  • Leer: het meest duurzame materiaal en biedt uitstekende grip. Het is echter vrij prijzig.
  • Neopreen: ze voegen meestal siliconen toe om hun zwakke grip te verbeteren. Ze zijn zeer flexibel en schokdempend
  • Microvezel: de meest betaalbare optie, hoewel het de grip mist omdat het meestal een beetje dik is.

Dikte

Hoe dikker de handschoen, hoe comfortabeler en beschermender hij zal zijn. Het zorgt echter ook voor een slechte grip, vooral met dikke staven.

Beoordeel altijd de dikte van het materiaal en zoek naar de dunst mogelijke handschoen die je handpalmen nog kan beschermen zonder te veel “lagen” tussen je handen en de halter toe te voegen.

Dekking

De polsondersteunende handschoen moet met een stijf materiaal tot aan het begin van de pols reiken. Daarnaast raad ik aan om handschoenen te overwegen die de vingertoppen blootleggen voor een beter tastgevoel.

Als u echter in extreem koude gebieden woont of als uw huid zweren en zweren ontwikkelt, zelfs binnen handbereik, wilt u misschien kiezen voor een vingerhandschoen.

Fitness handschoenen met polsondersteuning: conclusie

Uiteindelijk hoop ik dat deze gids al uw vragen heeft beantwoord over de beste fitness handschoenen met polsondersteuning en hoe u de juiste kunt kiezen voor uw behoeften.

Zoals je kunt zien, moet een goede handschoen met polssteun duurzaam genoeg zijn om de tand des tijds te doorstaan en een behoorlijke gripverbetering te bieden zonder te dik te zijn.

De Harbinger Pro tilhandschoenen met polswikkel zijn een van de beste tilhandschoenen met polssteun omdat ze al deze elementen in één pakket combineren, ondanks dat ze iets duurder zijn dan gemiddeld.

Als je een lichte lifter bent en op zoek bent naar een budgetvriendelijke optie, dan zouden de Simari-trainingshandschoenen het voor je doen zonder een gat in je portemonnee achter te laten.

U leest: Top 5 beste fitness handschoenen met polsondersteuning van 2022

Ook populair: Top 6 oogmassage apparaat voor migraine die helpen bij hoofdpijn

Aanbevolen artikelen